Oktober är här och jag kunde inte vara gladare, under hela sommaren har jag arbetat med min nya Yamaha YZF R15, som jag köpte billigt av en före detta arbetskollega. Arbetskollegan sålde den billigt då sätet var utslitet och nederdelen av hojen hade skador (på grund av vattenolycka i garaget efter massivt regnväder för några år sedan). Hojen gick fortfarande att köra med, men det såg inte vackert ut. Hur som helst, jag köpte hojen, körde hem den och började meka med den. Det första jag gjorde var att byta ut sätet, jag införskaffade ett säte i konstläder, i beige färg. Valet av just konstläder var för att det var ett bra pris, och så kommer inte något djur till skada för att jag ska ha något skönt och snyggt att sitta på. Efter sätet var fokuset på motorn. Då jag gillar när det går fort valde jag att byta upp mig i motorklass, från en motor med 149.8 cc till en med 155.1 cc. Pedalerna på hojen var det enda på underdelen som jag valde att inte byta ut, istället putsades pedalerna till en nästan silverskimrande glans. Det sista som gjordes var att ge hojen en ny kulör, från den tråkiga blå/vita färgen till en brinnande brandgul.
Nu när jag har arbetat med hojen i några månader har jag bestämt mig för att ta en åktur med den. I vanliga fall brukar jag och några polare ta en tur i Europa med våra hojar, men då jag har jobbat hela vår och sommaren med min egen hoj blir det en tur inom Sveriges gränser istället. Jag har redan sätt till att boka tid för kontroll av elsystemet, då jag kommer åka mycket norrut och jag vet att jag kommer åka förbi min bror i Borås, googlade jag elektriker Borås och hittade således en bra tid. Jag har redan skrivit upp tiden i min profilkalender (en kalender fylld med bilder på hojar), på så sätt vet jag exakt vilken dag som bokningen äger rum.
Så nu blir det åka av när jag sätter mig på min ”brinnande” hoj och spelar ”Highway to hell” medan jag kör.